קבלני ריצוף מבצעים את עבודתם לאחר סיום עבודות גמר שלד וטיח, ומהווים את הבסיס להמשך עבודות הנדרשות בחלל הפנימי טרם המסירה. בחירה בקבלן ריצוף מקצועי איננה עניין של מה בכך, שכן יש לבחון את מגוון השיקולים שיובילו לעבודה מהירה ומקצועית, שתעניק לכם כלקוחות את התוצאה הרצויה, מבלי להיות חשופים לעלויות נסתרות או כאלו שלא תוכננו בשלבי הבנייה הראשונים.

המומחים לריצוף של אתר הקבלנים ריכזו עבורם מספר נקודות חשובות בנוגע לבחירת ריצוף, איטום ומילוי, עלויות וכלל התהליכים אותם יש לבצע טרם ההתקשרות עם קבלן מבצע.

עבודת קבלני ריצוף על רגל אחת

תקנות הבנייה מגדירות תקן ישראלי לביצוע עבודות ריצוף. תקן זה כולל בין היתר את האיסור בשימוש בסיד עבור שכבת הטיט שמתחת לרצפות והחובה למילוי המרווחים בין המרצפות ברובע, שתמנע חדירת מים מתחת למרצפות שעלולה להוביל לשקיעתן או לפגיעה בתשתיות הנמצאות מתחתיהן.

קבלני ריצוף נדרשים לעבודה קפדנית, שכן יש לוודא כי האריחים שלמים ואריחים פגומים במעט יונחו במקומות סמויים ולא במרכז החלל, תופעה אופיינית כאשר מדובר באבן טבעית המגיעה מסדרות שונות.

לאחר ביצוע הריצוף נדרשים קבלני ריצוף לביצוע ניקיון ראשוני ובאבן טבעית ליטוש ראשוני לטובת הסרת שאריות מלט, ולאחר מכן ליטוש סופי המחליק את האבן. לאחר שלב זה, יש למלא רווחים שנוצרו בין המרצפות ברובע, ולאחר הייבוש לבצע ליטוש עדין נוסף, שטיפה ויבוש. עם סיום עבודות הבניה, יש לבצע פוליש ווקס הנועד לסגור את האבן מספיגת כתמים.

שיטות עבודה קבלני ריצוף

ישנן שלוש שיטות עיקריות המבוצעות על ידי קבלני ריצוף להצבת מרצפות.

השיטה הראשונה והנפוצה ביותר היא הצבה בקווים ישרים, ומעניקה מראה מהודר ככל שהמרצפות גדולות יותר.

השיטה השנייה והמעוצבת יותר היא הצבה באלכסון, שיטה זו יקרה יותר מהיבט העבודה של הקבלן המבצע, ביצוע חיתוכים רבים הגורמים גם לגידול בהוצאות החומר בעקבות הפחת הרב, ומתאימה לרצפות מלבניות או קטנות מגודל של 60X60 ומטה.

השיטה השלישית מתייחסת להנחת המרצפות בצורת שתי וערב, ומיועדת בעיקר לשימוש בריצוף הנועד להעניק מראה של פרקט.

קבלני ריצוף בבתים חדשים יניחו את המרצפות על גבי מצע חצץ דק, סומסום וזאת בניגוד לשיטות העבודה הישנות שכללו הנחת המרצפות על גבי חול ים. יתרונו של התקן החדש הוא בהוזלת העלויות הגבוהות של חול ים בניגוד לשימוש בחצץ או סומסום הזמינים יותר, אך חומר זה איננו סופג מים ומתייבש, ולכן כל חדירת מים תגרום לרטיבות להגיע אל השכבה שמתחתיה.

חשוב מאד שהנחת הריצוף תבוצע אך ורק על ידי קבלן ריצוף מקצועי ומיומן בביצוע עבודות מסוג זה.

בחירה נכונה של קבלני ריצוף

כאמור, המופיע מעלה מעניק רק טעימה קטנה מהנקודות החשובות עליהן יש לשים לב בעת התקשרות מול קבלני ריצוף, לביצוע ריצוף וחיפוי בבתים חדשים וישנים. כאשר בחירה בבעל מקצוע אמין ואיכותי, תבטיח עבודה מקצועית, ללא הוצאות כספיות מיותרות או פגמים בריצוף והנחתו, ובכך תרוויחו איכות חיים ושמירה על ערך הנכס לשנים רבות.

בחירה נכונה של קבלני ריצוף מתבצעת בעזרת אתר הקבלנים, המאפשרת לכם לצפות בפרטיהם של עשרות קבלנים בתחומי הבניין והשיפוץ המדורגים על ידי לקוחותיהם הן מבחינת איכות ומקצועיות העבודה, עמידה ובלוחות זמנים ועלות, והן באפשרות לפנות אל הממליצים והקבלנים ישירות מהאתר לקבלת פרטים נוספים. אנו ממליצים לכם לבצע שימוש באתר בכל נושא הקשור להתקשרות מול קבלנים ובכך ולהבטיח לעצמכם את הבחירה הטובה ביותר לבית שלכם.