כיצד נאתר קבלן שיפוצים וגמר איכותי?

דף הבית » מאמרים וכתבות » כיצד נאתר קבלן שיפוצים וגמר איכותי?

רוצים לשפץ את ביתכם או דירתכם? מתחילים לבנות את הבית החדש שלכם? נו, אתם ככל הנראה צריכים להזמין קבלן שיפוצים מקצועי ואמין שילווה אתכם מהשלב הראשון ועד האחרון בכל תהליך השיפוץ או הבנייה של הממלכה האישית שלכם, אנחנו כאן על מנת להעניק לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור בקבלן שיפוצים.

ראשית, בדקו את הרישיון של הקבלן

כיום מומלץ לעבוד עם קבלן שיפוצים רשום, אשר עבר קורס הסמכה, בעלת רישיון עסק ובעל תעודה מוסמכת מטעם איגוד הקבלנים לפעול ולעבוד כקבלן רשום, רוצים שיהיה לכם על מי לסמוך ולא יברחו לכם עם הכסף או יימרחו אתכם עם זמן העבודה? וודאו כי הקבלן רשום ואכן מופיע באיגוד הקבלנים.

בודקים המלצות, קוראים חוות דעת וחוקרים

לא כל קבלן שיפוצים רשום הוא קבלן מוסמך ומהימן, ישנם כאלו שעם הרישיון עדיין לא הטובים בתחום ולא עומדים במילה שלהם, לעיתים המחירים עולים מעל המצופה, עמידה בזמנים לא קיימת ורמת הגימור לא תואמת את רף הציפיות, לכן חשוב לבצע מחקר מעמיק, לקרוא חוות דעת באינטרנט ולקרוא אחר המלצות שונות.

חשוב לחתום על חוזה מול הקבלן

בכל פרויקט שאתם הולכים לעשות עם קבלן שיפוצים, בין אם זה שיפוץ חדר אמבטיה או דירה ואפילו בנייה של בית חדש, חשוב מאוד לחתום על חוזה מול קבלן שיפוצים, הנה כמה טיפים קטנים שכדאי שיכללו בחוזה שלכם מול הקבלן.

  • חריגה מהתקציב, בכל חוזה מול קבלן שיפוצים ישנה חריגה מקסימלית של כ-5% ציינו זאת!
  • עמידה בזמנים, תשלום לקבלן יעשה על פי התקדמות, בכל שלב שהוא התקדם הוא יקבל תגמול נוסף על כך, לדוגמא: סיום הריצוף, קבלה של עוד 5% מהסכום הכולל.
  • תמיד יהיה פיקוח על העבודה, ציינו בחוזה כי צריך להיות מפקח נוכח או הקבלן עצמו בזמן עבודה של הפועלים שלו.

נוכל להמשיך לתת לכם טיפים נוספים לחוזה מול קבלן שיפוצים, אך המטרה שלנו כרגע היא לסייע לכם לבחור בקבלן שיפוצים מקצועי ומוסמך, אז נמשיך בפעם אחרת.

הנפקת חשבוניות כחוק

חשוב לבדוק שהקבלן עמו אתם עובדים מספק חשבוניות כחוק, ראשית אי סיפוק חשבונית זה עברה על החוק ובשנית אתם צריכים הוכחה כלשהי לכך שהוא ביצע את העבודה מלבד החוזה וחשבונית יכולה לעזור לכם במקרה של תביעה.

השוואת מחירים, חשוב מתמיד

באמצעות השוואת מחירים תוכלו לדעת אם הקבלן סיפק לכם מחיר הוגן והאם הבחור בהחלט אמין, בכך שתראו כי המחיר אינו מופקע ואכן עומד בטווח המחירים השונים שהציעו הקבלנים בשוק, כמובן שיש להשוות את איכות החומרים, כמות העובדים וזמן העבודה הנדרש לכל קבלן, אל תפחדו לקרוא לקבלנים לייעוץ באזור השיפוץ על מנת שתוכלו לקבל הערכת מחירים כמה שיותר מדוייקת.