שיפוץ דירה – שלבים עד לקבלת עבודת שיפוץ בית מושלמת

דף הבית » מידע שימושי » שיפוץ דירה – שלבים עד לקבלת עבודת שיפוץ בית מושלמת

אין ספק שתהליך חיפוש הדירה היה עבורכם ארוך ומייגע: אינספור דירות לראות, לשמוע שוב ושוב מנטרות תיווך ולפגוש בעלי דירות שמתמחרים את הנכס שלהם הרבה מעל שווי השוק שלו. אולם בסופו של דבר, גם אתם מצאתם את דירת החלומות שלכם, שייתכן כי זקוקה לעבודת שיפוץ דירה בכדי להפוך למושלמת ממש. ואולי ייתכן כי המסע התיש אתכם והחלטתם על שיפוץ בית קיים, בכדי לרענן את המראה שלו ולהתאימו עבורכם מחדש.

לדירה החדשה שלכם, או לזו בה אתם מתגוררים כיום, יש את כל הנתונים החשובים לכם, היא נמצאת בדיוק בשכונה בה אתם רוצים לגדל את ילדכם, נמצאת ממש ליד המרכז המסחרי או ליד פארק ירוק. אולם, השנים, טעמכם העיצובי שהשתנה ואפילו שינויים בהרגלי החיים מחייבים אתכם לעשות שינויים בקירות הבית, המטבח, חדרי הרחצה ואולי אף לשנות את החלוקה הפנימית בכדי להוסיף חדרי שינה או להרחיב את אלו הקיימים לאחר שהגוזלים עזבו את הקן.

שיפוץ דירה הינו שם קוד שרק נשמע מפחיד, נכון שישנן סוגיות רבות עליהן יש לעמוד טרם חתימת חוזה העבודה מול הקבלן, וגם התעסקות לא פשוטה מהרגע שמתחיל שיפוץ הבית ועד לסיומו. אולם, עבודה נכונה על פי הכללים של מומחי השיפוצים של אתר הקבלנים, תסייע לכם ללכת בשביל הזהב לעבודת שיפוץ בית מושלמת בדרך להגשמת החלום שלכם.

מקצועיות זה הכל

שיפוץ בית מתחיל ונגמר בהתקשרות עם קבלן שיפוצים איכותי ומקצועי. שיפוצניק טוב יהווה עבורכם את ההבדל בין תהליך שיפוץ דירה קשה, בעייתי ארוך ומייגע, לבין שיפוץ קל ומהיר שבסופו מתקבל בית מושלם.

עימדו על מקצועיותו החל משלב הצעת המחיר, כמה היא מפורטת וכוללת בתוכה את הפרטים המהותיים ובצורה שאינה ניתנת לפרשנות. יחד עם זאת אל תתרשמו מנייר מכתבים יוקרתי, גם הצעת מחיר מפורטת בכתב יד היא רלוונטית, זכרו שהקבלן הוא איש של ידיים ולא גאון מחשבים.

בחנו בצורה קפדנית את הצעות המחיר שתקבלו, אל תתרשמו רק מהשורה התחתונה, שימו לב שהפריטים תואמים הן מבחינת הכמויות והן מבחינת טיב החומרים את מה שביקשתם.

בכדי למצוא בעל מקצוע איכותי לביצוע עבודת שיפוץ דירה אנו מזמינים אתכם להיעזר באתר הקבלנים, המציע לכם רשימת בעלי מקצוע העוסקים המחולקים על סיווגים שונים, ומדורגים על פי חוות דעת של אנשים בדיוק כמוכם שהתנסו בעבודה מול קבלן השיפוצים. כך תוכלו להיחשף לאנשי המקצוע המובילים בביצוע עבודות שיפוץ בית, ולקבל בעזרת המערכת הייחודית שלנו את ההחלטה החשובה.

לוחות זמנים לביצוע העבודה

במקרים רבים יתרחשו עבודות השיפוץ בבית בו אתם גרים, או עתידים לעבור אליו, כך שלוח הזמנים לסיום שיפוץ דירה הינו מרכיב חשוב וקריטי עבורכם. נסו לקבוע יחד עם בעל המקצוע הנבחר לוח זמנים ריאלי לביצוע העבודה, אך זכרו ששיפוצים טבעם להתארך, כך שמומלץ להאריך את מועד הפינוי שלכם מהדירה מעבר למועד הסיום המתוכנן.

הסדירו את העבודה בחוזה כתוב בכדי למנוע אי נעימויות

אחת העצות החשובות ביותר היא לגבות את כל עבודת שיפוץ דירה בחוזה מסודר, שמטרתו היא קביעת היקף העבודה, לוחות הזמנים מהם נגזר לוח התשלומים בהתאם להתקדמות העבודה, אחריות הקבלן על מרכיבים שונים בשיפוץ וכיצד תוכלו ליישב ביניכם מחלוקות במידה ויתעוררו. מיד בתחילת ההתקשרות הודיעו לקבלן על כוונתכם לעבוד תחת חוזה מסודר הנערך בעת שיפוץ בית, בכדי שיוכל להיערך לכך מבחינת תיעוד מפרט העבודות, הצעות מחיר שהועברו אליכם וכולי.

תהליך השיפוץ

במידה ושכרתם מפקח מטעמכם המתמחה בליווי שיפוץ בית פרטי או דירה בבניין, וודאו כי הוא מגיע לדירה ובודק את טיב החומרים והעבודה, מעיר לקבלן על ליקוי בנייה במידה ויש, ומוודא כי הקבלן מתקן אותם. במידה ובחרתם לעשות זאת בעצמכם, זכרו לעשות זאת מדי פעם ואל תזניחו את עבודת הפיקוח, שיכולה לחסוך לכם כסף רב במידה וישנן טעויות.

שלב המסירה

היום הגדול הגיע, ואתם מוכנים עם המזוודות ועם הצ'ק האחרון לקבלן, יחד עם זאת אל תתנו להתלהבות להיכנס לביתכם החדש לאחר שיפוץ דירה למנוע מכם להעיר לקבלן ולבקש ממנו להשלים את התיקונים הקטנים, אם הם עדיין לא בוצעו על ידי הקבלן בגמר שיפוץ בית החלומות שלכם, גם במחיר של עיכוב של יום במסירה. בכל מקרה נהוג לתאם מול קבלן שיפוצים את התשלום האחרון והסופי בגמר העבודה, כך העבודה תסתיים בזמן ולשביעות רצונם של שני הצדדים.