קבלן טיח - באיזה סוג טיח יש לבחור בביצוע עבודות טיח

דף הבית » מידע שימושי » קבלן טיח – באיזה סוג טיח יש לבחור בביצוע עבודות טיח

קבלן טיח הוא כנראה אחד מהמקצועות הוותיקים ביותר בתחום הבניין והשיפוץ, כאשר לאורך ההיסטוריה נשתמרו מבנים שונים בזכות איכות הטיח בו בוצע שימוש בעת בניתם. טיח הינו תרכובת של מים, מלט וחול, או חומר אחר בעל תכונות קשירות זהות.

בחירות סוג הטיח על ידי קבלן טיח מתבצעת בהתאם לבלוקים ששימשו לבניית המבנה, והאקלים והלחות באזור בו הוא נבנה, וזאת בכדי למנוע התפוררות והיווצרותם של סדקים במעטפת החיצונית של המבנה. ישנם סוגים שונים של טיח, אך על אלו יש להתייעץ עם קבלני טיח בהתייחס לדרישות אותם תרצו לקבל.

קבלן טיח חוץ

יש להמתין לפחות שבועיים מסיום עבודות המעטפת ועד לתחילת ביצוע עבודות הטיח במבנה. טיח חוץ מתחיל בהחלקת המשטח וביצוע שכבה ראשונה, הנקראת שכבת הרבצה צימנטית, האוטמת ומכינה את המבנה לשכבת הטיח המיישר, השכבה השנייה.

שכבת ההרבצה הינה בעובי של עד 5 מ"מ וכוללת בתוכה מלט, חול ומים, בתוספת חומרי איטום והדבקה. במידה ומדובר על משטח קטן, ניתן לרכוש תערובת מוכנה אותה יש לערבב עם מים בלבד, אולם קבלן טיח המבצע עבודה חוץ עבור כלל המבנה, יבצע את התרכובת בצורה עצמאית באתר עצמו.

מריחת החומר על ידי קבלן טיח מתבצעת בצורה ידנית או באמצעות מכונה, על פי גודל השטח, ויש לוודא כי התוצאה המתקבל היא משטח מיושר אך מחוספס שיעניק את האחיזה הנדרשת לשכבת הטיח המיישר. שכבה זו תתייבש למשך שלושה ימים לפחות, בהם נדרש לבצע תיקונים, אשפרה, שנועדו למנוע סדקים עתידיים.

השכבה המיישרת נדרשת לכלול את אותם החומרים הנמצאים בשכבת ההרבצה, אם כי בגובה של עד כ-60 מ"מ באמצעות סרגלים לשני הכיוונים, כאשר בסיום העבודה יש לבצע החלקה באמצעות מאלג'. גם כאן יש לדאוג לאשפרה מתאימה שתאפשר לטיח להתכווץ בצורה טובה שתמנע סדקים עתידיים.

על גבי השכבה השנייה תונח השכבה השלישית, שכבת הגמר שתקבע את מראה הטיח. האפשרויות הנפוצות ביותר הן ביצוע שליכט צבעוני, המוביל כיום מבחינת עיצוב חיצוני לבתים פרטיים, טיח אקוסטי, טיח תרמי או טיח גרנולית בעל עמידות מוגברת.

קבלן טיח פנים

עבודות טיח פנים מבוצעות בחללים סוגרים בלבד, כאשר סדר הפעולות והחומרים המשמשים קבלן טיח לביצוע שתי השכבות הראשונות, זהה לאלו המבוצעות בעבודות חוץ. השוני מגיע לידי ביטוי בשכבת הגמר, כאשר בחללים פנימיים אין צורך בבידוד או עמידות מוגברת בפני נזקי אקלים ולכן במקרים רבים תכלול שכבת צבע או שליכט עיצובי.

בחירת קבלן טיח

בחירה בקבלן טיח מוצלח, תשפיע באופן ישיר על מראה המעטפת החיצונית והקירות הפנימיים של הבית, שכן עבודה איכותית תוביל לקירות ישרים ומפולסים. כמו כן, קבלן טיח איכותי, המבצע את עבודתו על פי ת"י יעניק לכם בידוד מושלם של הבית מקור, חום ורעש, כמו גם איטום כנגד מים.

בחירת קבלן טיח יש לבצע באמצעות אתר הקבלנים, המעניק לכם פלטפורמה ייחודית לבחירת בעלי מקצוע בתחום הבניין והשיפוץ, הכוללת לא רק את רשימת בעלי המקצוע באזורכם, אלא גם חוות דעת וביקורות אודות הקבלנים השונים, ואפשרות ליצירת קשר עם הקבלן ישירות מהאתר.