כאשר אנו מחפשים לרענן ולשדרג את הבית, ישנו מבחר של אפשרויות שמהן אפשר לבחור. אחת מהאפשרויות הללו, והאופציה מרהיבה והיצירתית ביותר מביניהן, הינה הטפט. כיום, קיימים טפטים בכל צבע והדפס שאפשר לתאר. ישנם טפטים לחדרי ילדים, טפטים לחדרי שינה, טפטים לסלון, טפטים לחדרי אמבטיה, טפטים למטבח, טפטים למשרד, טפטים לדלתות ובערך לכל איזור שדורש שדרוג.

אפשר לבחור בטפט פשוט של צבעים אחידים, או בטפט מהודר יותר בדוגמאות גיאומטריות, בטפט של תצלום או ציור, מורכב או פשוט. זהו כלי דקורציה שאין שני לו, ושכל לקוח צריך לשקול כאופציה בשבילו. אך כמובן, כמו לכל דבר, לבחירה בטפט לכיסוי הקיר ישנם הן יתרונות והן חסרונות.

יתרונות שימוש בטפטים

יתרונות הטפטים הינם רבים ומכובדים. בגלל המגוון העיצובי שהטפט מציע ישנה האפשרות להתאים מראה הטפט באופן אינדיבידואלי ללקוח ולחדר. כמו כן, ניתן להתאים את דוגמת הטפט לדרישות השטח, לדוגמא, טפט בעל איור תלת מימדי יכול לגרום לחדר קטן להרגיש רחב יותר. וכמובן, התוצר המרהיב הינו אלמנט שאין שני לו. אומנם מחיר הטפט הינו גבוהה מצבע, אך מבחינה עיצובית צריך לכסות רק קיר אחד בכדי להשיג את המראה המרהיב המתבקש.

אך בנוסף לתמורה הדקורטיבית, כיסוי בטפט הינה אופציה מושלמת לכסות קיר בעל פגם, או קיר בצבע עקשן, שקשה אפשר להיפטר ממנו. טפט מתאים בנוסף גם לכיסוי קירות גבס, דלתות, ריהוט ישן שדורש חידוש, ועוד. שלא כמו צבע, התקנת הטפט אינה מלכלכת את הבית, ואינה גוזלת כל כך הרבה זמן מהלקוח. הטפט הינו עמיד הרבה יותר בהשוואה לצבע, הוא מחזיר זמן רב יותר, אינו מתקלף בקצב של צבע, ולכן אינו דורש חידוש בתדירות גבוהה כל כך.

בנוסף, ישנם טפטים ממגוון חומרים שמאפשרים להתאימם לצורכי הלקוח. הטפט הסטנדרטי הינו טפט נייר, שמציג את שלל האיורים הקיימים. טפט בד, כמו קשמיר, קטיפה, או משי, מתאימים מאוד להידור חדרי שינה וסלונים. טפט משובץ אבנים מכיל בתוכו אבנים קטנות ויוצר מראה מחוספס ומיוחד. וכמובן ישנו טפט ויניל, שהינו עמיד למים ומיועד לחדרי אמבטיה ומקלחות. בהתאם לצורך הלקוח ישנם טפטים אישיים מדהימים ביעילותם, כמו הטפט האטום לקול, או הטפט העמיד לנזקים שמשמש לכיסוי קירות מטבח.

חסרונות שימוש בטפטים

ישנם הרבה אפשרויות דקורטיביות שונות שניתן להשיג על ידי צבע בלבד, אופציה אשר הינה זולה יותר, אך התוצאה הינה מרהיבה פחות. אם בוחרים לצבוע במראה 'הוואש', אופציה המאפשרת להשיג מספר דוגמאות של צבעים וצורות גיאומטריות במחיר זול יותר, התוצאה הינה מראה שהוא אומנם במעט וקשה לחדש בלי הצבעים המדויקים הללו, אך הוא מחמיא, ואף מחביא פגמים בקיר אם יש כאלו.
התקנת הטפט הינה גם היא משימה לא פשוטה, שדורשת לרוב בעל מקצוע.

ניסיון כושל של הדבקת הטפט עלולה לקרוע אותו, והסרת טפטים הינה גם היא, משימה הדורשת בעל מקצוע. אם מאסנו מהטפט, וברצוננו להחליפו בטפט אחר, אין לנו האפשרות להדביר טפט אחת על גבי השני; צריך לקלף את הטפט הישן, לכסות את הקיר בשכבת צבע ורק אז, להדביק טפט חדש, תהליך שיעלה בהתאם.

בנוסף, טפטים הינם קשים לניקוי, ועל כן עלולים להוות בעיה בחדרי ילדים. כמו כן, מחיר הטפט הינו חיסרון גם כן, כאשר מחיר הגליל הינו 300 ₪ לערך, ומחיר ההתקנה הינו דומה.